Степінь з натуральним показником.. Властивості степеня.



Урок 6
Тема:Степінь з натуральним показником.. Властивості степеня.
Мета: вивчити, які властивості має степінь з натуральним показником,    навчитися застосовувати ці властивості до розв’язування вправ, формувати вміння учнів знаходити значення виразів, що містять степені, розвивати пізнавальний інтерес, увагу, пам'ять; виховувати впевненість у своїх силах.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
I.                  Організаційна частина.
II.               Перевірка домашнього завдання.
 Для перевірки д /з використовуємо гру « Лови помилку».
III.          Актуалізація опорних знань.
                    Математичний диктант.
1.     Степенем числа а з натуральним показником називають…
2.     Квадратом числа 6 є …
3.     Будь-яке число в степені 0 дорівнює…
4.     Будь-яке число в степені 1 дорівнює…
5.     Піднесення до степеня це дія…..ступеня.
6.     Рівняння виду хn = 1 має коренем число…
7.     Подати число 27, 243 у вигляді степеня з основою.
     8.     Обчислити:
( -1)6;    (-2)3;   (-4)2;    101,

     9.Записати квадрат суми чисел а і в.
    10. Записати куб різниці чисел m i n.
    11. Записати суму квадратів чисел х і у.
    12.  Записати різницю квадратів чисел х і у.    ( 2а і в)
    13. Знайти значення виразу 5а3, якщо  1) а = 0,2
                                                                     2) а = -10.
Для перевірки  робіт учні міняються зошитами із сусідами по парті. Вчитель корегує роботу учнів.
IV.          Мотивація навчальної діяльності.
   Сьогодні ми з вами підіб’ємо підсумки по темі: « Степінь з натуральним показником», та познайомитися з деякими новими властивостями. На кожному уроці ми аналізуємо що вивчили, що зрозуміли дуже добре, над чим ще треба працювати. Сьогодні я також сподіваюсь на успішну працю. Будьте уважними, думайте, запитуйте, пропонуйте. Адже ми з вами разом йдемо до істини.
Я вам пропоную такі вислови:
Після уроку я зможу:
-         характезувати ….
-         пояснювати…
-         визначати…
Закінчити ці речення ви зможете лише в кінці уроку.
V.              Пояснення нової теми.
 Вам відомо вже означення степеня, ви навчилися підносити до степенів додатні та від'ємні числа, цілі та дробові числа. Але чи доцільно використовувати такі записи?
   а2 * а 4* а3    або  а5 : a3 : a   Чи існують такі властивості, що дають змогу спрощувати ще й такі вирази? Відповідь на ці запитання ви знайдете у §7  що носить назву « Властивості степеня з натуральним показником».
Вчитель пропонує учням опрацювати цей матеріал і дати відповідь на такі запитання:
1.     як множити степені з однаковими основами?
2.      як ділити степені з однаковими основами?
3.     чи можна підносити степінь до степеня?
Після роботи з підручником, вчитель демонструє учням таблицю з властивостями степенів і пропонує такі усні вправи:
   А5 * а4 ;            х8 : х3      n4 * n6 * n;           у11 : у,
( у 4 )2;                              3-5 * 33 * 32;                    72 : 71                                                              

Для закріплення матеріалу використовую гру « Закінчення речення». Наприклад:
-         показники степенів додаються якщо…
-         щоб піднести добуток до степеня…
-         подати у вигляді степеня добуток

m7 * m4 ,  а9 а,   107 105  і т. д.
VI.          Розв’язування вправ.
№ 297-300 ( усно), 301- самостійна робота.
№ 308- робота вчителя біля дошки.
№ 322*- для сильних учнів.
VII.        Домашнє завдання
§8. Знати напам'ять властивості степенів.
I, II групи -№ 305, 309.
IIIгрупа - № 312,320
VIII.    Підсумок уроку.
 Наш урок закінчується. Ми узагальнили відомі факти, та познайомилися з новими. Тому давайте проаналізуємо, що ви вмієте характеризувати, пояснювати та визначати. Вчитель пропонує поспілкуватися, вияснити чи всім зрозумілий матеріал уроку. Накреслити завдання на наступний урок.

Комментариев нет:

Отправить комментарий