Урок 1
Мета: ввести учням поняття
відсотку як однієї сотої частини, подавати десяткові дроби у вигляді відсотків
і навпаки; розвивати мислення, пам'ять, увагу; виховувати самостійність,
зацікавленість, допитливість.
Методи і прийоми навчання: індивідуальна, колективна форми робота
в групах.
Тип уроку: урок
вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
I. Організаційна частина.
II. Мотивація навчання.
У практичних задачах цілий ряд величин досить
знати з точністю до сотих частин.
Наприклад, 1 коп. = 0,01 грн. 1см. =
0,01м.
III. Вивчення
нового матеріалу
Читання
з помітками – індивідуальна форма роботи
Учні читають і роблять помітки:
відомо: +
цікаво: v
незрозуміло: ?
Потім - загальне обговорення.
IV. Закріплення нового матеріалу.
1. Метод „ПРЕС" – колективна форма роботи
1. Метод „ПРЕС" – колективна форма роботи
1) викладіть свою думку
починаючи із слів: „Я вважаю...”
2) поясніть причину появи цієї
думки: ... тому що ...
3) ... наприклад, ...
4) висновок: Отже, ... Таким
чином, ...
№ 1020, № 1026
2. Історична довідка.
Відсотки були відомі індійським
математикам ще у V столітті, оскільки з давніх часів в Індії використовувалася десяткова
система числення. В Європі десяткові дроби, а з ними і відсотки, з’явилися
через 1000 років. Уперше таблицю відсотків опублікував фламандський вчений
С.Стевін у 1584 році. Впровадження відсотків виявилося дуже зручним для
визначення кількості однієї речовини в іншій. У відсотках стали вимірювати зміну
виробництва товарів, зростання грошового прибутку.
3. Розв’язування
задач.
Метод „Акваріум” – групова форма роботи.
Клас ділиться на 4 групи. Одна група сідає в центрі
класу і обговорюють хід розв’язання задачі. Інші учні уважно слухають хід
обговорення і після того, як група дійшла до правильного висновку, записують
розв’язання у зошити. Далі місце в
центрі займає інша група.
І група – № 1022
ІІ група – № 1030
ІІІ група – № 1035
ІV група – № 1024
4. Гра
„Хто швидше?”
– колективна форма роботи.
Клас розбивається на дві команди (по варіантах)
Завдання для І команди
1.
Записати у відсотках:
1 ; 20 ; 115
100 100 100
2.
0,8; 0,06; 0,183.
3.
Що більше:
0,3 чи 3%; 0,33 чи 3%;
0,03
чи 3%.
Завдання для II команди
1. Записати у відсотках:
2 ; 30 ; 250
2 ; 30 ; 250
100 100
100
2.
0,3; 0,05; 0,016.
3.
Що більше:
2,1 чи 21%; 0,21 чи 21%;
0,021
чи 21%.
V. Підсумок уроку.
Метод „Рефлексія”
Питання до класу:
-
Що на уроці було головним?
-
Що на уроці було цікавим?
- Чого
сьогодні ми навчилися?
VІ. Домашнє
завдання:
Вивчити § 34
І – ІІ рівень : ІІІ – ІV рівень:
№ 1027,
1021 № 1037
Урок 2
Тема: Знаходження відсотків від числа.
Мета: навчити учнів
розв'язувати задачі на знаходження відсотків від числа; розвивати мислення, пам'ять, уяву;
виховувати самостійність акуратність, активність.
Методи і прийоми: робота в малих групах, колективна, індивідуальна
форми роботи
Тип уроку: Урок вивчення нового
матеріалу.
Обладнання: картки різних кольорів.
Хід уроку:
І. Організація класу.
ІІ. Перевірка
домашнього завдання.
Метод „Мікрофон”.
Учні по черзі пояснюють розв’язання
відповідних завдань, а решта - перевіряє.
ІІІ. Вивчення
нового матеріалу.
Вправа „Дзеркало" (робота в малих групах)
Об'єдную учнів у 4 групи, використавши картки різного
кольору.
Завдання групам:
ст. 339 - 340
1
і 3 групам: опрацювати приклади 1 і 2;
2
і 4 групам - приклад 3.
Після завершення роботи
пропоную половині учнів першої і третьої груп перейти в другу і четверту. У
новоутворених групах учні об'єднуються своїми знаннями з опрацьованого тексту. Потім
учні повертаються у свої групи і діляться інформацією, отриманою в інших
групах.
Під час обговорення дають
колективну відповідь на запитання: „ Як знайти відсоток від числа?"
ІV. Закріплення нового матеріалу.
1. № 1031, № 1033
Метод
„Висунення гіпотези” – колективна форма роботи
Учні обдумують задачу, висловлюють свої думки щодо
розв’язування, вибирають найкращий спосіб розв’язування і розв’язують задачу.
2. „Коло ідей” – групова форма роботи.
Учнів
об’єдную у 3 групи, використовуючи картки різного кольору.
Завдання групам:
1 – розв’язати № 1037,
2 - № 1042,
3 - № 1046.
Кожен учень самостійно шукає способи розв’язування.
не радячись з групою, самостійно обирає
найраціональніший. Після розв'язування прошу учнів передавати по колу свій зошит членам своєї групи, поки кожен не утримає свій зошит назад. У результаті кожен учень
може знати, чи правильно він розв'язав
задачу і скільки разів зустрівся його спосіб, тобто може зробити висновок щодо вдалості обраного способу
та правильності розв'язання.
Далі в групі обговорюються різні способи розв'язування і колективно З’ясовується, який найдоцільніший. Потім цей спосіб
пропонується іншим учням класу,
3. Творче завдання.
Метод
„Зав’яжи вузлик” – індивідуальна форма роботи.
Склади задачу за розв’язанням.
1) 36 : 100 = 0.36
2) 0.36 • 15 = 5.4
V. Підсумок уроку.
Рефлексія. Учні
відповідають на запитання:
-
Що ми
робили?
-
Для чого ми
це робили?
-
Чи досягай
поставленої мети?
-
Що
сподобалося під час уроку?
-
Що не
сподобалося?
VІ. Домашнє завдання.
Завдання
пропоную на вибір учнів:
№ 1032 – ІІ рівень
№ 1036 – ІІІ рівень
№ 1040 – ІV рівень
Урок 3
Тема: Знаходження числа за його відсотком.
Мета: навчити учнів
розв'язувати задачі на знаходження числа
за його відсотком; розвивати мислення, пам'ять; виховувати самостійність,
послідовність, активність.
Методи і прийоми: робота в групах,
колективна, індивідуальна форми роботи
Тип уроку: Урок вивчення нового
матеріалу.
Обладнання: картки різних кольорів.
Хід уроку:
І. Організація класу.
ІІ. Перевірка
домашнього завдання.
Метод „Мікрофон”.
Учні по черзі пояснюють розв’язання
відповідних завдань, а решта - перевіряє.
ІІІ. Актуалізація
опорних знань.
Метод
– інтелектуальна розминка
Я буду звертатись до вас із
запитаннями, на які ви маєте дати стислу, конкретну відповідь. Якщо у когось
виникнуть труднощі, я запитую наступного учня.
1. Подайте
у вигляді десяткового дробу: 38%, 92%, 4%, 28,4%.
2.
Подайте у відсотках: 0,35, 0,84, 0,01,
0,021.
3.
Спортивну школу відвідують 4/5 від
усіх учнів класу. Що потрібно зробити, щоб знайти у відсотках кількість спортсменів у
класі?
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Метод
„Акваріум”.
Клас поділяю на три групи. Завдання групам:
1 – пояснити
розв’язання приклада 1 (ст. 245 – 246);
2 –
приклада 2;
3 –
приклада 3.
Після обговорення 1 група сідає
на середній ряд і хтось один, кого обирає група, пояснює розв’язання приклада 1. всі
інші тільки слухають. А потім всі обговорюють, задають запитання.
Після
цього місце в „акваріумі” займає якась інша група і пояснює розв’язання свого
завдання.
V. Закріплення нового матеріалу.
1.
Метод „Два, чотири, всі разом”
№ 1054; № 1056.
Учні
декілька хвилин думають над розв’язками індивідуально. Потім об’єднуються в пари і розв’язують задачу
спільно. Через 5 хвилин об’єднуються в четвірки, де мають дійти спільного
розв’язання. Потім цю задачу обговорюють колективно, вибирають найраціональніший
шлях розв’язання і записують на дошці і в зошитах.
2. Метод „Дзеркало” –
групова форма роботи.
–
Учні класу діляться на 4 групи, опрацьовують дане для
їхньої групи завдання, щоб обмінятися інформацією з іншими.
–
Учні змінюють групи.
–
Учні повертаються в свої попередні групи і обмінюються
інформацією.
І група № 1064 ІІІ група №
1068
ІІ група № 1066 ІV група № 1070
3. Творче завдання.
Метод „Зав’яжи вузлик” – індивідуальна форма роботи.
Склади
задачу на знаходження числа за його відсотком, використовуючи числа 8, 60 і розв’яжи її.
VІ. Підсумок уроку.
Метод
„Мікрофон”.
Питання:
-
Чого ми сьогодні навчилися?
-
Що на уроці сподобалося?
-
Що не сподобалося?
VІІ. Домашнє завдання.
Завдання пропоную на вибір
учнів:
№ 1055 – ІІ рівень
№ 1067 – ІІІ рівень
№ 1065 – ІV рівень
Урок 4
Тема: Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота.
Мета: Перевірити рівень знань
учнів; виховати самостійність; розвинути логічне мислення.
Методи і прийоми: метод „Мікрофон”,
„Мозковий штурм”
Тип уроку: Урок закріплення і
перевірки вивченого.
Хід уроку:
І. Організація
класу.
ІІ. Перевірка
домашнього завдання.
Метод
„Мікрофон” – колективна форма роботи
Учні по черзі називають відповіді до
завдань, всі інші перевіряють їх у своїх зошитах.
ІІІ.
Розв’язування задач і вправ.
Метод „Мозковий штурм” –
колективна форма роботи.
Всі
учасники штурму думають над проблемою, висувають ідеї щодо розв’язання. Ідеї
можуть бути будь-якими, навіть фантастичними. Після того як майже всі ідеї
зібрано, їх групують, аналізують, розвивають групою. Вибирають ті ідеї, що на
думку групи допоможуть вирішенню поставленої проблеми.
№
915, № 917
І варіант
І рівень
1. Добуток.
4.57 • 1000 =
а) 45.7; б) 457; в) 4570.
2. Добуток.
6.75 • 0.01 =
а) 675; б) 0.0675; в) 6750
3. Довжина прямокутника 46, а ширина складає 0.5 його
довжини, тобто
а) 46 см. б) 230
см. в) 23 см.
ІІ рівень
1. Обчисліть зручним способом:
а)
0.5 • 6.4 • 2 ; б) 5.6 • 40 • 0.25
ІІІ рівень
Автомобіль у перший день їхав
7.5 години зі швидкістю 67.2 км/год., а у другий день – 5.2 години зі швидкістю
72.1 км/год. Скільки кілометрів проїхав автомобіль за 2 дні?
ІV рівень
Розв’яжи рівняння
(х – 2.8) : 25 = 0.75
ІІ варіант
І рівень
1. Добуток.
2.96 • 100 =
а) 296; б)
0.296; в) 2960
2. Добуток
4.75 • 0.01 =
а) 475; б)
0.0475; в) 4750.
3. Довжина прямокутника 85см, а ширина складає 0.44 його
дожини, тобто
а) 24 мм. б) 15
см. в) 56.4 см. г) 24 см
ІІ рівень
1. Обчисліть зручним способом:
а) 0.5 • 2.8 • 2 б) 2.5 • 400 • 8.7
ІІІ рівень
З пунктів А і Б одночасно
назустріч один одному виїхав велосипедист і вийшов пішохід. Швидкість велосипедиста
18.7 км/год., а пішохода – на 15.1 км/год. менша. Яка відстань між пунктами А і
Б, якщо велосипедист зустрів пішохода через 3.6 год.?
ІV рівень
Розв’яжи рівняння
(х – 8.2) : 1.8 = 0.36
ІV. Підсумок
V. Завдання додому. Повторити табличку
множення
Урок 9
Тема: Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота.
Мета: Продовжити
формування вмінь і навичок учнів розв’язувати задачі; здійснити поточний
контроль за знаннями учнів; розвивати мислення і уяву.
Обладнання: картки.
Методи і прийоми: колективна та індивідуальна
форми роботи.
Тип уроку: Урок закріплення і
перевірки знань.
Хід уроку:
І. Організація
класу.
ІІ. Перевірка
домашнього завдання.
Метод
– взаємоперевірка.
На дошці
висять картки із розв’язаними домашніми завданнями. Учні міняються зошитами і
перевіряють завдання.
ІІІ.
Розв’язування задач і вправ.
Метод „Коло ідей” – індивідуальна
форма роботи.
Кожен
учень самостійно шукає спосіб розв’язання. Після розв’язання всі учні передають
по колу свій зошит один одному, поки кожен не отримає свій зошит назад. У результаті кожен учень може
знати, чи правильно він розв’язав задачу і скільки разів зустрічався його
спосіб.
Далі учні
обговорюють різні способи розв’язування і колективно з’ясовують, який
найдоцільніший і записують його.
ІV. Самостійна робота.
І варіант
І рівень
1. Результат ділення 27.45 на
0.1 дорівнює:
а) 2.745; б) 274.5;
в) 0.2745; г) 2745
2. Якщо 0.01 маси складає 4 кг,
то вся маса дорівнює:
а) 40 кг; б) 0.4 кг;
в) 400 кг; г) 0.04 кг.
3. Дріб у вигляді десяткового дробу записується
так:
а) 1.8; б) 0.18;
в) 1.25; 0.125.
ІІ рівень
1. Знайдіть значення виразу
24.3 : 5 + 5.7 : 5
2. За 4.2 кг печива сплатили 35.7 грн. Скільки
будуть коштувати 2.5 такого печива?
ІІІ рівень
Розв’язати
рівняння
Х • 10.7 +
6.48 = 12.151
ІV рівень
За 7 годин катер проплив за течією річки
270.9 км. Швидкість течії річки 2.2 км/год. Яку відстань пропливе катер за 3.8
год. проти течії?
ІІ варіант
І рівень
1. Результат ділення 36.7 на
0.001 дорівнює:
а) 3.67; б) 367;
в) 3670; г) 36700
2. Якщо 0.001 маси складає 5
кг, то вся маса дорівнює:
а) 50 кг; б) 5000 кг;
в) 500 кг; г) 0.5 кг.
ІІ рівень
1. Знайдіть значення виразу
3.6 : 5 + 16.4 : 5
2. За 3.2 кг цукерок сплатили 49.28 грн. Скільки
будуть коштувати 5.2кг цукерок?
ІІІ рівень
Розв’язати
рівняння
13.57 – 0.69 •
Х = 1.8193
ІV рівень
За 8 годин катер проплив проти течії річки
131.2 км. Швидкість течії річки 1.8 км/год. Яку відстань пропливе катер за
течією річки за 3.6 год.?
V. Підсумок уроку
Комментариев нет:
Отправить комментарий