Урок 8
Тема: Розв’язування виразів із
степенями.
Мета: узагальнити та систематизувати
знання про степені за допомогою розв’язування різних вправ; розвивати
пізнавальну активність, логічне мислення, увагу, виховувати культуру математичного мовлення,
упевненість у своїх силах.
Тип уроку: урок – ділова гра
«Компетентність».
Обладнання: картки з
індивідуальними завданнями, комп’ютер, таблиці.
Узагальнення
– це, напевно
найлегший
і найімовірніший шлях
розширення
математичних знань.
В. Сойєр.
Хід
уроку
І. Мотивація навчальної
діяльності.
Сьогодні ми підіб’ємо підсумки вивчення теми «Математичні вирази.
Степінь з натуральним показником». Я сподіваюсь на успішну працю, що на уроці
ви зможете показати свої знання, вміння кмітливість. Тож будьте уважними,
думайте, запитуйте, пропонуйте, оскільки нам разом йти шляхом істини.
Урок ми проводимо у формі діалогової гри,
що має назву «Компетентність». Що ж це означає?
Компетенція – це готовність застосувати
знання, вміння та навички для фахового розв’язання проблеми. Отже, це
готовність учня використати набуті знання, навчальні вміння і навички, а також
способи діяльності в житті для виконання практичних та теоретичних завдань.
Компетентний (лат. – належний, відповідальний)
– це той, хто володіє необхідною інформацією і вміє застосовувати набуті знання
і досвід.
Отже, наскільки ви компетентні в розкладанні
у розв’язуванні математичних виразів, покаже сьогоднішній урок.
Клас розподілено на три команди – зі своїми
капітанами і групою «експертів», які допоможуть мені фіксувати ваші успіхи.
Капітани команд під час гри будуть прикрашати «дерево компетентності», а
експерти – заповнювати жетонами скарбничку. У кінці уроку підбиваємо підсумки.
Перед початком гри необхідно повторити
теорію. Для цього переглянемо презентацію проекту, над яким працювали учні. (Відбувається
презентація.)
Перший тур. Конкурс «Розминка».
«Мозковий штурм»
(усне розв’язування задач кожною
командою).
1. Вкажіть за допомогою сигнальних
карток номер правильної відповіді. Якщо правильної ві
дповіді немає, то вкажіть її.


(х6)7
|
1
|
а2
* а5 : а4
|
100
|
0,25 * 22
|
0,25
|
(-5)2
* (-2)2
|
Х42
|
(0,25 * 2)2
|
а3
|
2. Закінчити вираз:
52 * 54:56 = (8а4 в7)
3 =
(х6 * х3 * х)5 =
3. Порівняти:
-32
і (-3)2; (0,1)6 і
(-1,8)7; -75 і
(-5)5; -54 і 24.
4. Розв’язати рівняння:
х6 – 1
= 0; (х – 2) 4
= 1.
5. заповнити порожні клітинки.
□10 = 1; □3 = 8; □3 = -64.
Другий тур.
Гра «Дивись, не
помились». Учні отримують диференційовані завдання і працюють за комп’ютером .
Рівень А.
Виконайте за зразком:
а5 * а4
= а9; (35)3
= 315; 187
: 186 = 18.
у3 * у1 = ………..; (72)4 =
…………; 249 : 248 = ………….. .
Рівень Б.
1.
Обчислити:
(0,5)2 * 4=
2. Відкрити дужки:
5у – (7у + 8 – 2,4у)
2.
Довести тотожність:
-(у – 3х) = 3х – у.
Рівень В.
1. Довести, що значення виразу 1,8(m – 2) + 1,4(2 – m) + 0,2(1,7 – 2m) не залежить від значення
змінної.
2. Обчислити значення виразу:
365 / 246.
Третій тур «Знайти
помилку»
1.
х3 * х5/ (х2)3 = х8/
х5 = х3.
2.
(8- 7)2 = 82 – 72.
Четвертий тур.
Конкурс капітанів.
1. Довести, що при будь-якому
значенні n, сума трьох
парних чисел ділиться на 6.
(х – 2)2 + (4–7)2 = 0.
Хто швидше?
а)а 21-7;
б)а21:7; в) а21+7; г) а21*7.
Шостий тур
«Цікавинки навчання»
1.Відгадайте кросворд.
По горизонталі.
1. Число, що показує, скільки разів
основу треба множити саму на себе.
2. Математична дія.
3. Рівність, що містить невідоме.
4. Число що підносять до степеня.
5. 22.
6. Вчений, що відділив алгебру від
математики і розглянув її як самостійний предмет.
(Аль Хорезмі).
7. Наука, що вивчає раціональні
вирази.
8. Число, що задовольняє рівняння.
1.
|
О
|
|||||||||||
2.
|
Д
|
|||||||||||
3.
|
Н
|
|||||||||||
4.
5.
|
О
|
|||||||||||
Ч
|
||||||||||||
6.
|
Л
|
|||||||||||
7.
|
Е
|
|||||||||||
8.
|
Н
|
Слово, що утворилося по вертикалі
«Одночлен». Для вас це нове поняття. З ним ми познайомимось на наступному
уроці.
Сьомий тур. Підбиття підсумків.
Наш урок завершується. Згадайте, які слова найчастіше
зустрічались на уроці: «знаю» чи «вмію»?
Спробуйте дати оцінку своєму емоційному настрою на уроці.
Наскільки вам було комфортно? Нехай вам допоможуть дати відповідь ці емблеми:
«радість успіху», «набув певну суму знань», «не задоволений собою на окремих
етапах уроку».
(емблеми
прикрашають дерево компетентності. Капітани команд визначають найактивніших
учнів.)
Домашнє завдання.
Повторити тему. Виконати самостійну роботу на сторонці 81.
Комментариев нет:
Отправить комментарий